وبلاگی با موضوعات متفاوت

مهر خوبان

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

طبقه بندی موضوعی

 چرا هرگاه نام امامان خود را می بریم «صلوات الله علیهم» می‌گوییم ؟ و این بر خلاف نص صریح قرآن  که می فرماید:(إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما) نیست؟

پاسخ: اولا در این آیه سلام و صلوات بر دیگران منع نشده است؛ ثانیاً در جای دیگر داریم: (سَلَامٌ عَلَى إِلْ یَاسِینَ ) که یاسین نام خاتم الانبیا (صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد و آل یاسین، آل پیامبر هستند؛ ثالثا ابن حجر از فخر رازی که مورد قبول اهل تسنن است، می گوید:«اهل بیت پیامبر در پنج چیز با پیامبر مشترکند؛ اول در سلام، زیرا در قرآن همان گونه که بر پیامبر اسلام سلام فرستاده شده است بر آل او نیز سلام فرستاده شده است؛ دوم در صلوات بر پیامبر در تشهد نماز؛ سوم در طهارت به دلیل آیه ی تطهیر؛ چهارم در تحریم صدقه و پنجم در وجوب محبت پیامبر». علاوه بر این، حدیثی از رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) وارد شده است که می فرماید:«صلوات بریده و ناتمام بر من نفرستید». عرض شد:«صلوات ناتمام چیست؟» فرمود:«اینکه بگویید اللهم صل علی محمد و سپس آل محمد را نگویید»

پس صلوات بر آل پیامبر نه تنها بدعت نیست بلکه عبادت است.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

منبع : کتاب شهابی در شب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۰
وبلاگی با موضوعات متفاوت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی